4 سوپر میان وعده | تغذیه سالم

No Comments

۴ سوپر میان وعده

4 سوپر میان وعده

تا حالا شده بعد از یه تمرین سنگین باشگاه رو ترک کرده باشین و هیچ انرژی واسه بقیه روزتون نداشته باشین؟ واسه اینکه بتونین انرژی تون رو در طول روز بالا نگه دارین ، بدنتون بدون این دست اون دست کردن بعد از تمرین به سوخت احتیاج داره. این معنیش اینه که میان وعده های مصرفی شما باید شامل کربوهیدرات واسه بازسازی ذخایر گلیکوژن و پروتئین واسه کمک به بازسازی و ریکاوری عضلات باشه . از اونجایی که بعد از تمرین جریان خون هنوز در دور و بر عضلات جریان داره به خاطر همین میان وعده شما باید خیلی راحت قابل هضم باشه . پس حتما این میان وعده ها رو امتحان کنین. با مصرف یکی از این ۴ میان وعده کامل بعد از تمرین ، خستگی رو از بدنتون دور کنین.

پیتزا:

غافلگیر شدید! بله یه تیکه پیتزا بعد از تمرین می تونه انرژی شما رو بالا ببره. این یه تیکه پیتزا رو می تونین همراه با یه لیوان شیر یا چند تیکه میوه تازه بخورین. یادتون باشه اینا فقط به عنوان یه میان وعده سبک یا عصرانه استفاده می شه نه به عنوان یه غذای کامل. پس پرخوری نکنین!

ساندویچ با نون گندم کامل:

به عنوان یه میان وعده خوشمزه حتما یکی از اینا رو به شما پیشنهاد می کنیم. ساندویچ بوقلمون ( برشای نازک ) ساندویچ تن همراه با نون گندم یا یه سالاد سبک تن ماهی. هم اینکه می تونین از دو قاشق چایخوری کره بادام زمینی همراه با یه تیکه نون کامل گندم به عنوان یه میان وعده سبک استفاده کنین. این ساندویچ رو می تونین با چند تیکه سیب و موز بخورین.

آب میوه همراه با سویای تفت داده شده:

شاید فکر کنین این مواد نمی تونن میان وعده کاملی باشن ولی نصف لیوان سویا ۳۴ گرم پروتئین داشته که چربی کمتری نسبت به بقیه آجیلا داره. می تونین همراه با اون مقداری سیب یا انگور بخورین و موقع مصرف آب میوه هم به برچسب اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. از مصرف آب میوه هایی که در اونا از شکرای مصنوعی استفاده می شه دوری کنین و از آب میوه های به طور کامل طبیعی استفاده کنین.

گوشت بوقلمون ، پنیر و تیکهای سیب:

چند تیکه گوشت بوقلمون هم اینکه پنیر چدار همراه با یه عدد میوه با کربوهیدرات بالا مثل سیب، انگور، گلابی یا موز. مصرف میوه به تنهایی انتخاب خوبی واسه بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن نمی تونه باشه ، ولی اگه میوه تنها چیزیه که دارین می تونین در کنار اون از ماست یا پنیر چدار هم استفاده کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *