4 روش خانگی برای درمان اضطراب | تغذیه سالم

No Comments

مخلوط یه قاشق چای خوری عسل همراه با یه نوک انگشت جوزا داخل یه فنجون آب پرتقال، شما رو سرحال می آورد. چای رزماری هم تاثیر آرامش بخشی روی اعصاب داره.


 

اگه این اضطراب طولانی شه، می تونه مشکل و ناراحتیای جدی بسازه و ممکنه مشکلات بهداشتی جدی تری رو به وجود آورد. در این مقاله چند راه حل خونگی و به درد بخور واسه کاهش اضطراب ارائه شده.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی ارنج اتوریتی، بروز اضطراب در فرد باعث می شه که ضربان قلب تندتر شه، فشار خون زیاد شه و خیلی از علائم دیگه که به وجود اومده به وسیله تنشای روزانه هستن.

 

کارشناسان علوم بهداشت روانی در این مقاله تاکید کردن که با 4 روش زیر حتی اگه اضطراب شما به طور کامل درمان نشه اما علائم اون تا حد زیادی کاهش پیدا می کنه.

 

راه کار اول اینه که پرتقال رو به عنوان بخشی از رژیم ضداضطراب خود در نظر داشته باشین. براساس دو مطالعه ای که در مطب دندونپزشکی صورت گرفتن معلوم شد که پخش کردن بوی روغن خاص پرتقال در هوا می تونه اعصاب بیماران مضطرب رو آروم کنه.

واسه بهره مندی از تاثیر آرامش بخش رزماری، از چای اون استفاده کنین. اینطوری که یک تا دو قاشق چای خوری رزماری خشک شده رو داخل یه فنجون آب جوش بریزین، 10 دقیقه اونو کنار بذارین تا خیس بخوره، بعد اونو بخورین

واسه بهره مند شدن از این تاثیرکافیه پوست پرتقال رو بکنین و اونو مقابل بینی خود بگیرین و عطر اونو استشمام کنین. این اقدام موجب می شه که فشار خون تون کاهش پیدا کنه. اینطوری دفعه بعد اگه مضطرب شدید آروم یه جا بشینین، خود رو آروم کرده و یه پرتقال بزرگ رو پوست بکنین.

 

شگرد دوم اینه که هر وقت علائم اضطراب رو در خود حس کردین مثلا دچار افزایش سرعت ضربان قلب شدید یه قاشق چای خوری عسل رو به همراه یه نوک انگشت جوزا داخل یه فنجون آب پرتقال ریخته و پس از هم زدن اونو بخورین تا این معجون شما رو سرحال بیاره.

شگرد سوم گیاه رزماری است. رزماری در سده های میونه به عنوان گیاهی واسه دور کردن ارواح شیطانی استفاده می شد. امروزه کارشناسان به این نتیجه رسیدن که این گیاه تاثیر آرامش بخشی روی اعصاب داره.

در این مقاله پیشنهاد شده که واسه بهره مندی از تاثیر آرامش بخش رزماری، از چای اون استفاده کنین.

اینطوری که یک تا دو قاشق چای خوری رزماری خشک شده رو داخل یه فنجون آب جوش بریزین، 10 دقیقه اونو کنار بذارین تا خیس بخوره، بعد اونو بخورین.  

بو کردن رزماری هم می تونه به شما آرامش بده و می تونید از عطر این گیاه واسه کاهش اضطراب استفاده کنین.

 

 

روش چهارم اینه که یه سوم فنجون جوش شیرین و یه چهارم فنجون زنجبیل تازه ی رنده شده رو داخل وان آبگرم بریزین و مدت 15 دقیقه داخل وان دراز بکشین، این کار تنش و اضطراب شما رو کاهش می دهد.

علاوه بر اینا تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن هم می تونن به شما آرامش بدن.

 

 


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *