4 روش برای جلوگیری از سرماخوردگی | تغذیه سالم

No Comments

4 روش واسه جلوگیری از سرماخوردگی

جلوگیری از سرماخوردگی

اگه می خواین پاییز و زمستون خود رو بیمه کنین و دچار سرماخوردگی نشید، مطلب 4 روش واسه جلوگیری از سرما خوردگی رو بخونین.

تا الان به این موضوع فکر کردین که به چه دلیل معمولا در پاییز و زمستون سرما می خورید؟ بنا به گزارش منتشر شده در مجله هلث health magazine در مشاوره با چندین متخصص واسه جلوگیری از سرماخوردگی در فصل زمستون و یا پاییز باید در اول حتما خود رو با واکسن آنفولانزا مراقبت کنین و بعد با به کار گیری راهنمای زیر پاییز و زمستون خود رو بیمه کنین.

1. قرارهای خود رو در فصول سرد تا امکان داره در فضای باز بذارین!

باور عموم بر این اساسه که واسه جلوگیری از سرماخوردگی بهتره در فضای بسته و گرم بمونیم ولی مشکل اینجاس که باکتریا و ویروسا در فضای بسته باقی می مانند و احتمال انتقال مریضی و این ویروسا در فضای بسته به مراتب زیاد می شه و این در حالیه که در فضای باز، جریان هوا به ویروسا اجازه نمی ده که در محیطی بمونن.

پس بیرون رفتن و خارج شدن از فضای بسته نه فقط شما رو از شر ویروسای ساکن در اون محیط نجات میده بلکه اگه بیرون رفتن شما با حرکات ورزشی و یا پیاده روی همراه شه باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شما می شه چون تحقیقات نشون میدن ورزش هم باعث پیشرفت قوای فیزیکی و هم ارتقای سطح ایمنی و حفاظتی بدن می شه.

2. آرامش روانی باعث جلوگیری از سرما خوردگی می شه

شاید شما هزاران دلیل واسه اینکه زمان کافی واسه استراحت ندارین داشته باشین، ولی نبود داشتن استراحت کافی و سلامت روانی می تونه هزینه های سنگینی به شما تحمیل کنه.

مضطرب بودن باعث ترشح هورمونای مربوط به استرس می شه که موجب ضعیف شدن بنیه بدنی شما در طول زمان می شه و سیستم دفاعی بدن شما در برابر آنفولانزا و یا سرما خوردگی به درد نخور ظاهر می شه. پس زمان کافی رو در بیست و چاری به آرامش و سلامت روانی خود اختصاص بدین.

3. دستان خود رو بشورید

شستن دستان تا حدود خیلی از انتقال ویروس به بدن شما جلوگیری می کنن چون با لمس کردن اشیا جور واجور در طول روز این ویروسا خیلی راحت می تونن به سطوح دستان شما منتقل شن.

در شستشو دستانتون دقت کافی رو به خرج بدین. از اونجایی که احتمال وجود ویروس روی سطح صابونا هست تا امکان داره تلاش کنین از مایعای دستشویی استفاده کنین که دست تون با اونا تماسی نداشته باشه. انتقال ویروسا در محیطای مرطوب در مقایسه با محیطای خشک آسون تر شکل میگیره، پس تلاش کنین بعد از شستن دست هاتون با حولهای پاکیزه و خالی از آلودگی اونا رو خشک کنین و نه با لباس هاتون.

4.خواب کافی داشته باشین

تحقیقات نشون دهنده این هستن که مقدار خواب لازم واسه هرکی در بیست و چاری فرق داره، اما مدت خواب کمتر از 7 ساعت در بیست و چاری می تونه احتمال دچار شدن به ویروس سرما خوردگی رو تا سه برابر زیاد کنه.

از طرفی دیگه فقط زمان آرامش و سکوت واسه ما در بیست و چاری در شبا وقتیه که دراز کشیدیم، ولی دقیقا در همین زمان به صورت ذهنی تلاش بر تحلیل مشکلاتمون داریم که باعث می شه مغز و ذهن به خواب فرو نرن، پس به هنگام شب تلاش کنین ذهن تون رو از موضوعا و مسائل روزانه خالی کنین تا بتونین سریع تر و آسون تر به خواب فرو برید./ تسنیم

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • چی نخوریم؟!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *