4 روش برای تسکین سردرد

No Comments
: مجموعه: اخبار پزشکی

تاریخ انتشار : پنج شنبه, 14 تیر 1397 16:36

: 4 روش واسه آرامش سردرد

سردرد یکی از مشکلاتیه که خیلی از افراد با اون مواجه می شن و به دنبال روشی واسه آرامش اون هستن.

 

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، سردردها نه فقط منتهی به درد فیزیکی می شن بلکه بر توانایی فکرکردن و تمرکز در طول روز تاثیر می ذارن.

 

در این گزارش روشی که ممکنه شما رو از داشتن سردردهای شدید رها کنه، گفته شده.

 

جویدن آدامس رو متوقف کنین

تحقیقات نشون میده آدمایی که آدامس می جوند (معمولا نوجوانان) ممکنه مستعد سردرد به وجود اومده به وسیله این عادت باشن.

 

 

دکتر «ناتان واتمربر» گفت: هر دکتری می دونه که حرکات دائمی فک و عضله مفصل گیجگاهی زیرواره ای (ناحیه ای که فک به جمجمه وصل می شه) منتهی به سردرد می شه. من عقیده دارم این اتفاق وقتی که کودکان و یا نوجوانان زیادتر از اندازه آدامس می جوند اتفاق می افته.

 

موهاتون رو کوتاه کنین

«دنیس اکو» استاد نورولوژی مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در این مورد توضیح داد: حتی اگه موهاتون عالی به نظر می رسن بلندی اونا می تونه یکی از دلایل سردرد شما باشه.

 

 

ایشون اضافه کرد: وقتی که شما موهاتون رو می بندید باعث کشش اعصاب پوست سر خود میشین و پس واسه کاهش فشار فیزیکی و تنش اعصاب موهاتون رو کوتاه کنین.  

 

قهوه بخورین

یه فنجون قهوه گزینه انتخابی بیشتر افرادیه که نیاز به بیدار موندن  و یا حتی خلاص شدن از سردرد دارن.

 

کافئین موجود در قهوه خاصیت آرامش سردرد رو در مراحل اولیه داره.

 

 

گرفتن یه دوش آب داغ

پیشنهاد شده یه دوش آروم بخش واسه آرامش سردرد مناسبه البته باید از درجه گرما آب مطمئن باشین.

 

آدمایی که پس از بیدار شدن از خواب دچار سردرد می شن بیشتر تلاش می کنن در تختخواب بمونن و به خوب شدن سردردشان امیدوار باشن.

 

ایستادن در زیر دوش آب داغ می تونه فشار رو با سست کردن عضلات سر، گردن و شونِه کم کنه.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *