4 روش آسان برای کنترل اشتها | رژیم غذایی

No Comments

تقریبا 2/3 از امریکاییان دچار اضافه وزن و چاقی هستن و متوسط وزن مردان و زنان الان حدود 8 کیلو بیشتر از دهه 1970ه. در حالیکه در این مدت هیچ تغییری در بخش گرسنگی مغز (هیپوتالاموس) اتفاق نیفتاده! راه های موثری واسه کنترل اشتها هست که در ادامه به 4 روش موثر می پردازیم.

* اندازه گرسنگی خود رو آزمایش و درجه بندی کنین. قبل از این که بدون فکر چیزی درون دهن خود بذارین بهتره که گرسنگی خود رو با مقیاسی بین 1 تا 5 طبقه بندی کنین. عدد 5 واسه گرسنگی کاذب و یا غیر رو مخه و عدد 1 مربوط به گرسنگی واقعی است. اگه درجه گرسنگی شما عددی بین 4 تا 5 باشه ،بدونین که این گرسنگی کاذب اصلا برابر با نیاز بدن شما نیس و بهتره که عامل تحریک اشتها و گرسنگی رو کشف کنین. در بیشتر مواقع استرس و بی حوصلگی عامل اصلی تحریک اشتها هستش . بهترین عمل در این مواقع انجام فعالیتی لذت بخشه که گرسنگی کاذب شما رو دفع کنه.


* از خوردن بدون تامل و فکر دوری کنین. بیشتر مواقع ما بدون در نظر گرفتن حجم غذای مصرفی و اندازه نیاز بدن شروع به خوردن می کنیم و تنها وقتی دست از غذا می کشیم که واقعا معده ما پر شده باشه. در حالی که باید به این نکته توجه داشته باشیم که بعضی وقتا حجم کمی از غذا مقدار کالری لازم بدن ما رو تامین کنه و این اصلا ربطی به حجم معده و دستگاه گوارش ما نداره. بهتره که حجم دستگاه گوارش رو با اندازه کالری لازم بدن یکی بودن بدین و نه برعکس!

* در مورد محرکا حواس جمع باشین. در خیلی از مواقع بدون اینکه بدن نیاز واقعی به غذا داشته باشه ما می خوریم و این چیزی ا جتناب ناپذیره که با مشاهده شکلای جور واجور بسته های رنگارنگ خوراکی مقاومت کنیم. هر چی قدر ما غذا بخوریم مغز شروع به تولید دوپامین (هورمون خوب بعد از خوردن غذا)می کنه و بدن کم کم بیشتر پای بند این غریزه می شه.با گذشت زمان تنها مشاهده و بوی غذا دلیل تحریک اشتها می شه و مغز رو آماده تولید دوپامین می کنه. بهتره که غذاهای کمتر پردازش شده که شامل چربی، شکر و نمک کمتره استفاده کنین . از قرار گرفتن در شرایط تحریک زا دوری کنین.


* غذاهای حجیم و کم کالری استفاده کنین. بدیش اینه بیشتر آدما به مقدار کالری موجود در غذا اطمینان ندارن و تا اونجا می خورن که پر و به اصطلاح سیر شن. تغییر در اینجور عادتی کمی سخت به نظر می رسه مگه این که غذاهایی رو انتخاب کنین که شامل آب زیاد باشه مثل میوه جات ، سبزیجات و سوپ. این غذاها معده رو پر کرده در حالیکه کالری خیلی زیادی ندارن و هم اینکه شامل مواد لازم و به درد بخور بدن هستن.

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *