4 راه ساده برای دریافت ویتامین D

No Comments

اگه آتشی در فضای آزاد برپاکنید و ماهیا رو کباب کنین، می تونین ویتامین D به وجود اومده به وسیله نور آفتاب رو هم به دست بیارین.
فرا رسیدن بهار و طولانی شدن روزا و امکان تابش بیشتر نور خورشید، زمان مناسبی واسه دریافت اندازه کافی ویتامین D هستش. ویتامین D واسه سلامت استخون ها لازمه و ممکنه باعث پیشگیری از دو مریضی کلی عامل مرگ و میر آدما یعنی سرطان و مریضی قلبی شه. هرچند می تونین ویتامین D رو از راه مکملای غذایی به دست بیارین، اما غذاهای خوب و کمی نور خورشید می تونه مقدار کافی ویتامین لازم شما رو جفت و جور آورد.

صبحونه خودتون رو غنی کنین
صبحونه زمان خوبی واسه به دست آوردن ویتامین D کافیه. غذاهای مطلوب در صبحونه شامل تخم مرغ، غلات آماده غنی شده، شیر، ماست و آب پرتقال پر از این ماده مغذی هستن. در واقع یه کاسه غلات غنی شده با شیر و یه فنجون آب پرتقال می تونه تا ۷۵ درصد اندازه پیشنهاد شده دریافت روزانه ویتامین D رو جفت و جور کنه.

به زیر نور آفتاب برید
نور خورشید مواد شیمیایی در پوست شما رو به ویتامین D تبدیل می کنه. اما در موندن در زیر نور آفتاب زیاده روی نکنین. همون پرتوهای ماورای بنفشی که باعث تولید ویتامین D در پوست شما می شه، مکنه خطر سرطان پوست رو هم بالا ببره.
پونزده دقیقه نور مستقیم آفتاب به صورت، بازوها، پشت یا پاها سه بار در هفته کافیه تا اندازه ویتامین D لازم شما رو جفت و جور کنه. اما بالاتر از این حد باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنین یا به زیر سایبان برید.

ماهی بخورین
هرچند غذاهای صبحونه می تونن

منبع : همشهری آنلاین

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *