4 راهکار مؤثر برای جلوگیری از دیابت نوع 2

No Comments

: احساس تشنگی بیشتر از اندازه، تکرر ادرار و احساس گرسنگی بیشتر از اندازه از شایع ترین علائم مریضی دیابت نوع ۲ه.

: 4 راه حل مؤثر واسه جلوگیری از دیابت نوع 2

دیابت نوع ۲ یه جور مشکل در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می شه.

می گن که چاقی دلیل کلی دیابت نوع ۲ در افرادیه که از نظر ژنتیکی مستعد دچار شدن به این مریضی هستن. از دیگر دلایل اون میشه به نبود جنب و جوش، فشار خون بالا، داشتن HDL خون پایین و یا تری گلیسیرید بالا اشاره کرد.

در زیر ۴ راه حل به درد بخور واسه جلوگیری از دچار شدن به این مریضی رو می خونین:

۱. غربالگری قند خون به طور منظم

آزمایش قند خون می تونه دیابت نوع ۲ رو شناسایی کنه. آدمایی که سن بالا تر هستن و یا اضافه وزن دارن باید مرتب چکاب شن.

۲. حفظ وزن مناسب

کاهش وزن و تناسب اندام ۵۰ درصد احتمال دچار شدن به دیابت رو کم می کنه. انتخاب مواد غذایی سالم و فعالیت بدنی به تناسب اندام کمک می کنه.

۳. پیروی از یه رژیم غذایی سالم و متعادل

مصرف مواد خوراکی سالم مانند شکلای جور واجور ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم و جلوگیری از خوردن شیرینی جات، مواد قندی و نوشابه به سلامت بدن کمک و مانع دچار شدن به دیابت نوع ۲ می شه.

۴. کاهش استرس

دلایل نشون داده، استرس، سطح قند خون رو زیاد می کنه. انجام بعضی از عادات غذایی ناسالم و با بی توجهی به ورزش و فعالیت بدنی درنتیجه استرس اتفاق می افته.

کاهش استرس و مراقبت از سلامت عاطفی فرد می تونه به جلوگیری از دیابت نوع ۲ کمک کنه. راه های آرامش بخش شامل تنفس عمیق و زمان کافی و مناسب واسه استراحته.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *