4 راهکار برای کاهش درد عضلات بدن پس از ورزش | ورزش

No Comments

4 راه حل واسه کاهش درد عضلات بدن پس از ورزش

فوم رولینگ
طبق تحقیقات چاپ شده در مجله علم و طب در ورزش و تمرینات ورزشی، فوم رولینگ بعد از تمرین ورزشی با آزاد سازی برآمدگیای کوچیکی که در اثر تمرین زیاد ایجاد شده، موجب ریلکس شدن عضلات و کاهش درد عضلات می شه، هم اینکه موجب بهبود جریان گردش خون هم می شه.

روغن ماهی
تو یه مطالعه که در دانشگاه هندوستان انجام شده، نشون داده که به کار گیری مکمل روغن ماهی قبل از انجام فعالیت ورزشی باعث کاهش خیره کننده درد عضلات بعد از ورزش می شه. در این تحقیق ۱۶ نفر از ۳۲ نفر شرکت کننده در مطالعه، واسه ۲۶ روز ۴۰۰ گرم مکمل روغن ماهی رو استفاده کردن و ۱۶ نفر دیگه دارونما استفاده کردن.

اونا بعد ۲۰ دقیقه دویدن روی تردمیل با شیب، که آسیب و درد عضلات رو به دنبال داره، انجام دادن. در طول ۴ روز بعد از تمرین به شرکت کننده گان مکمل یا دارونما داده شد و از اونا خواستن تا اندازه درد عضلات پاهای خود رو با اندازه ۰ تا ۱۰ و بدون درد و خیلی دردناک مشخص کنن، هم اینکه  جهت تعیین اندازه التهاب از اونا آزمایش خون گرفته شد.

در مقایسه با گروهی که دارونما استفاده کردن، گروهی که از روغن ماهی استفاده کرده بودن، درد کمتری در پاها و هم اینکه سطح  التهاب کمتری در نتیجه آزمایش خون مشاهده شد. اسیدهای چرب امگا-۳ در روغن ماهی دارای خاصیت ضد التهابی هستن هم اینکه روغن ماهی قلب رو سالم نگاه داشته و عضلات بدن رو در وضعیت عالی نگاه می دارن. اگه از مکمل روغن ماهی استفاده نمی کنین، می تونین مقداری ماهی به رژیم غذایی خود اضافه کنین.

کافئین
براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه گرجستان، به کار گیری کافئین قبل از تمرینات ورزشی مانند نوشیدن یه فنجون چای یا قهوه تا ۴۸ درصد درد عضلات رو کاهش داده. کافئین با بستن آدنوزین، که در عضلات هست و محرک درده، در کاهش درد اثر داره.

آب گیلاس ترش
گیلاس پر از آنتوسیانینه که دارای ترکیبات آنتی اکسیدان قویه. این ترکیبات مانع از بروز التهاب شده و آنزیمای درد رو هم سرکوب و کم می کنه. در مطالعه ای که در مجله جامعه بین المللی تغذیه ورزشی انجام گرفته به این نتیجه رسیدن؛ دوندگانی که در هفته ۲ لیوان آب گیلاس ترش استفاده می کنن بعد از دویدن درد کمتری در عضلات داشتن.

هم اینکه آب گیلاس به داشتن خواب راحت هم کمک می کنه. آنتوسیانین در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و بقیه خوراکیای قرمز و بنفش رنگ مانند چای ترش پیدا میشه، هم اینکه ممکنه اندازه خطر دچار شدن به مشکلات قلبی و چاقی بیشتر از اندازه رو کاهش هم دهد.

.

منبع : faranaz.com

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *