4 راهکار برای پیشگیری از درد زانو

No Comments

:
4 راه حل واسه پیشگیری از درد زانو

:

وب یایت 5040: آرتروز زانو یا OA یه مریضی از بین برنده مفاصل زانوه که در اثر اون مفاصل از بین رفته و استخونا به همدیگه ساییده می شن. نتیجه اینا یه التهاب دردناک در زانوهاست.

بروکلی بخورین
به سبزیجات به عنوان غذایی لاغر کننده نگاه کنین که مفاصل شما رو تقویت می کنن. سولفورافان ماده ایه که در سبزیجات دیگه مانند کلم و گل کلم هم هست و اندازه آنزیمایی خاص که باعث از بین رفتن غضروفا می شن رو کم می کنه. سولفورافان در بروکلی یخ زده دیگه وجود نداره پس بهتره از تازه اون استفاده کنین.
شیر بخورین
کلسیم موجود در شیر تنها استخوناتون رو قوی نمی کنه بلکه به کند شدن پیشرفت آرتروز در استخون زنان کمک می کنه. هرچه زنان شیر بیشتری استفاده کنن اثر اون بیشتره. جانشین کردن دیگه اجناس لبنی شاید این اثر رو نداشته باشه: ماست تأثیری بر پوکی استخون نداره و پنیر به دلیل چربی اشباع شده زیاد تنها شرایط رو بدتر می کنه.
پاشنه کوتاه بپوشید
حتماً می دونین با پوشیدن پاشنهای بلند شما فشار بیشتری به پاهای خود وارد می کنین. اما باخبرید که این پاشنه ها می تونن باعث آرتروز زانو هم شن؟ با پوشیدن پاشنهای 10 سانتی متری اندازه فشار وارد بر مفاصل زانو درصد بیشتر از پاشنهای 1 سانتی متریه. اگه فکر می کنین به سراغ پاشنهای پهن تر برید زیاد عجله نکنین. شاید پاشنه پهن تر کمک کنه به زانو آسیبی وارد نشه اما می تونه احتمال چرخش زانو رو بالا ببره. واسه سالم بودن بهتره کفشایی بپوشید که پاشنه اون کمتر از 5 سانتی متره.

ورزش کنین
یکی از بهترین راه ها واسه حفاظت از زانوها اینه که مطمئن شید پاها به شکل صحیحی قرارگرفته ان.وقتی که نشسته اید دو پا رو صاف روی زمین بذارین. به آرومی یه پا رو جلوی خود صاف کرده و واسه 10 ثانیه نگه دارین. بعد اونو آروم پایین بیارین. این کار رو واسه هر پا ده بار تکرار کنین.
لبه میز بشینین. پاها آویزون بوده و از مچ روی هم قرار داشته باشن. در همین حالت هر دو پا رو جلوی خود بالابرده و صاف کنین.  پایی که بالا هستش رو به سمت پایین فشار بدین و برعکس، با این کار یه فشار بسازین. واسه ده ثانیه این حالت رو حفظ کنین. بعد جای پاها رو عوض کرده و این کار رو واسه چهار بار تکرار کنین.

منبع : برترینا

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *