4 راهکار برای شروع موفق در رژیم کاهش وزن | چاقی

No Comments

4 راه حل واسه شروع موفق در رژیم کاهش وزن

شمام خواهان یه شروع بهتر در برنامه کاهش وزنتون هستین؟ می تونین در همین زمینه از پیشنهادای زیر کمک جستجو کنین…

مطمئنا داشتن یه شروع خوب و درست در اندازه موفقیت پایانی موثره. طبق همون ضرب المثل قدیمی خودمون که میگه: سنگ اول چو نهد معمار کج، تا ثریا میره دیوار کج؛ باید کارا رو از راه صحیحشون شروع کرد. اما سنگای اول در کاهش وزن تعیین اهداف مناسب و انتخاب راه درست هستن، که در ادامه اون با رعایت الگوی درست به سر منزل مقصود می رسین.

واژه رژیم در کل یه واژه ناراحت کننده س و ما رو یاد محرومیت و دردهای گرسنگی میندازه؛ پس واسه پیشگیری از درد و رنج همراه با رژیم لاغری باید از یه برنامه درست پیروی کرد. شمام خواهان یه شروع بهتر در برنامه کاهش وزنتون هستین؟ می تونین در همین زمینه از پیشنهادای زیر کمک جستجو کنین.

 

1- اهدافتون واسه کاهش وزن رو بهتر بشناسین

قبل از تصمیم واسه مبادرت به کاهش وزن، باید اندازه تغییری که واسه کاهش وزن نیاز دارین رو سبک سنگین کنین. در همین زمینه افراد دارای اضافه وزن زیاد یا چاق بهتره به مراکز کاهش وزن مراجعه کنن؛ یعنی جایی که آدمایی که نیاز به کاهش مقادیر خیلی از وزن مازادشان رو دارن؛ از یه برنامه سازماندهی و نظارت شده پیروی کنن.

اما اگه شخصی دارای اضافه وزن کم و خفیفه می تونه با کنترل حجم غذای دریافتی و افزایش فعالیت بدنی به کاهش وزن برسه. هر چند که واسه تنظیم اندازه غذای دریافتی هم باید با یه متخصص تغذیه مشورت کرد و یا از راهنماها در این مورد استفاده کرد.

لازم نیس واسه افزایش فعالیت بدنی حتماً به باشگاه برید بلکه با پیاده روی و به کار گیری تردمیل و افزایش فعالیتای روزانه خود هم می تونین فعالیت بدنی روزانه تون رو پیشرفت بخشید؛ هم اینکه متخصص تغذیه می تونه راهکارهایی واسه افزایش فعالیت بدنی روزانه تون رو به شما نشون بده.

و به خاطر این نیس که شخص دیگری شما رو تحت فشار قرار داده که این کار

رو انجام بدین

2- شخصیت خودتون رو در مورد کم شدن وزن بهتر بشناسین

ویژگی شما در نگاه و رفتار شما در مورد غذا خوردن موثره. شایدً یه سری عادات غذایی ناجور دارین که باید اونا رو بشناسین مثلا:

 

* غذا خوردن غیر ارادی و ناخودآگاه: اگه شما دچار تمایلات غیر ارادی به غذا خوردنین یعنی مثلاً با دیدن خوراکی و تنقلات به صورت غیر ارادی به سمت اونا می رید و اونا رو می خورید، پس شما رژیم گیرنده ای هستین که باید این تمایلات غیرارادی و کنترل نشده رو اصلاح و کنترل کنین.

 

* افراد دچار بی توجهی و نبود تمرکز بر غذا خوردن: اگه از جمله آدمایی هستین که به زمان و اندازه غذا خوردن خود توجه و تمرکز کافی ندارین؛ ممکنه موقع تماشای تلویزیون یا کارای دیگه به خوردن غذا و میان وعده های غذایی بپردازید، که باید این عادت خود رو اصلاح کنین.

 

عصبی بودن: اگه انسانی عصبی و مضطرب هستین، شایدً مشکلات بیشتری دارین. افراد دچار عصبانیت، استرس و ناراحتی، ممکنه از غذا خوردن واسه بهتر کردن احساسشون استفاده کنن.

 

شخصیت محکم و استوار: کاهش وزن واسه شخصیتای محکم و استوار آسونه. اگه شما خیلی خود محور، دارای حس همکاری و مصمم هستین؛ اوقات راحت تری رو در کاهش وزن سپری میکنین.

 

افراد معاشرتی: طبق گفته بعضی متخصصین افراد معاشرتی و اجتماعی شایدً بهتر از بقیه می تونن دریافت غذای خود رو تحتِ کنترل و نظارت داشته باشن.

 

3- ترکیب هر دو گزینه ورزش و رژیم غذایی

بعضی ممکنه سوال کنن از بین رژیم غذایی و فعالیت بدنی؛ کدوم یکی در ارجحیت قرار داره؟ جواب، هر دوی اوناس، در واقع ترکیب کردن رژیم غذایی با ورزش و فعالیت بدنیه که می تونه شما رو به سرمنزل مقصودتان یعنی کاهش وزن برسونه.

 

 

4- ایجاد یه تعهد راسخ در مورد کاهش وزن

دونستن این که به چه دلیل می خواین کاهش وزن یابید، به موفقیت شما کمک می کنه. پس قبل از این که یه برنامه کاهش وزن رو شروع کنین از خودتون سؤالای زیر رو سوال کنین:

* من واسه انجام این کار آماده ام؟

* انگیزه این کار از درون من سر میگیره؟

* میتونم با پسرفتا و یا کاهش پیشرفتای گاه و بیگاه کنار آیم؟

* میتونم به طور کامل به کاهش وزن تمرکز کنم؟ (مثلا اگه شمام حالا در بین تغییر شغل یا دیگه حواس پرتیا قرار دارین؛ بهتره اول این مسائل رو برطرف کنین و بعد به تلاش هم جهت با کم شدن وزن متمرکز گردید.)

 

در آخر و به خاطر این نیس که شخص دیگری شما رو تحت فشار قرار داده که این کار رو انجام بدین. علاوه بر این در آخر پیشنهاد می شه که کارا رو آهسته انجام بدین، پیشنهادای نامبرده رو تو ذهن خود داشته باشین و بدون معطلی در جاده سلامت و تناسب اندام قرار گیرید.  

 

واسه مشاهده سایت دکتر فرشچی می تونین به نشانی اینترنتی   مراجعه کنین.

 

دکتر حمیدرضا فرشچی – همکار تبیان

متخصص تغذیه و فوق تخصص دیابت و چاقی


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *