4 راهکار برای اضافه کردن دسر به رژیم لاغری

No Comments
: خوردن دسر دلیل کاهش وزن می شه ؟

: 4 راه حل واسه اضافه کردن دسر به رژیم لاغری

دسر

بیشتر افراد تلاش می کنن به همراه کاهش وزن مصرف دسر رو کمتر کنن و وقتی که به هدف خود دست پیدا میکنن مصرف دوباره دسر رو از سر می گیرن. اینکار باعث زیاد شدن وزن می شه. حالا خوبیش اینه، واسه کاهش وزن احتیاجی نیس دسر رو کلا از برنامه غذایی خود خط بزنین. در این مقاله همراه ما باشین تا با هم چند مورد از ترفندهای ساده واسه اینکار رو با هم مرور کنیم.

1- از دسرهایی استفاده کنین که کالری کمی دارن:

اگه نمی تونین به طور کامل از مصرف دسر دست بکشین، می تونین از دسرهایی استفاده کنین که کالری کمی دارن. مثلا خوردن ماست منجمد؛ پودینگ خالی از شکر یا بستنی یخی کم شکر می تونه واسه شما به درد بخور باشه. هم اینکه می تونین از ژله های کم کالری و کلوچه جوی دوسر استفاده کنین. هر کدوم از دسرهایی که مصرف می کنین باید 100 کالری یا کمتر داشته باشه. خوردن موادی مثل بستنی معمولی، پای، کیکای جور واجور و شکلاتا این وسط پیشنهاد نمی شه.

2- مواد تشکیل دهنده دسر رو با مواد سالم جانشین کنین:

وقتی که می خواین دسر مورد علاقه خود رو در منزل جفت و جور کنین، بهتره موادی رو جانشین کنین که کالری کمی دارن. این مواد عبارتند از:

مواد تشکیل دهنده

مواد کم کالری واسه جانشین کردن

شربت سس سیب، پوره میوه های جور واجور، شربت بدون شکر
شکر به جای شکر می تونین از مواردی مثل دارچین، وانیل یا جوز هندی استفاده کنین و مقدار شکر رو به کمترین حد ممکن برسونین.
خامه ترش خامه ترش بدون چربی یا ماست ساده بدون چربی
شیر پرچرب شیر بدون چربی
شیر تغلیظ شده شیر تغلیظ شده بدون چربی
کمپوت میوه کمپوت میوه در آب یا میوه تازه
یه عدد تخم مرغ کامل دو عدد سفیده تخم مرغ
پنیر خامه ای پنیر خامه ای بدون چربی یا پنیر کلبه بدون چربی
مارگارین، کره و خامه استفاده دست کم از این مواد و جانشین کردن اون با سس سیب یا پوره آلو

3- کالریای ورودی به بدن رو بشمارید:

وقتی که می خواین وزن خود رو کم کنین باید کالری کمتری مصرف کنین. بهترین روش واسه انجام اینکار به کار گیری مواد سالمه اما وقتی که به تعداد کالریای ورودی به بدن دقت می کنین می تونین این روند رو ساده تر کنین. موسسه ملی قلب، ریه و خون گفته که بیشتر زنان باید کالریای مصرفی خود رو به 1200 تا 1500 کالری در روز کم کنن تا بتونن وزن خود رو کم کنن. مردان هم واسه رسیدن به اهداف خود در مورد کاهش وزن باید مصرف کالریای روزانه رو به 1500 تا 1800 کالری برسانند.انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کنن زنان بیشتر از 100 کالری رو از مواد شیرین نگیرن و مردان هم بیشتر از 150 کالری از مواد شیرین وارد بدن نکنن.

4- به مواد شیرین پروتئین اضافه کنین:

اضافه کردن پروتئین به وعده غذایی می تونه در مصرف کالریای کمتر به شما کمک کنه. پروتئین می تونه بیشتر از بقیه مواد مغذی شما رو سیر نگه داره. مثلا تلاش کنین موادی مثل آجیلا یا دانه ها رو به ماست منجمد و آجیلا، کره بادام زمینی یا پروتئین Whey رو به کلوچه جفت و جور شده از جوی دوسر یا بقیه مواد اضافه کنین.

با اینکه مصرف شیرینیا در طول روند کاهش وزن پیشنهاد نمی شه اما شما می تونین با ترفندهایی که در این مقاله گفتیم از این مواد در رژیم غذایی خود استفاده کنین./ مجله سلامت

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *