4 راهنمایی مفید برای کاهش وزن در زمستان | چاقی

No Comments

اینجا چند راهنمایی واسه اینکه در هوای سرد هم با انگیزه باشین، آوردیم.
از اونجایی که ما در ماه های سرد از لباسای پوشیده تر و آزادتری استفاده می کنیم و بدنمون کمتر در برابر نمایش قرار میگیره، دوست داریم بیشتر استراحت کنیم. در نتیجه از اهداف ورزشی و غذایی سالم مون دور میشیم. اینجا چند راهنمایی واسه اینکه در هوای سرد هم با انگیزه باشین، آوردیم.

1 – برنامه ریزی غذایی رو در اولویت بذارین

وسوسه شدن به وسیله غذاهای خوشمزه بسیاری که در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی در ایام تعطیلات وجود دارن، کار آسونیه. اگه هنگام رفتن به فروشگاه، یه لیست مواد غذایی داشته باشین که براساس یه برنامه غذایی جفت و جور شده باشه، جلوگیری از وسوسه بسیار راحت تر می شه. وقتی وعده های غذایی هفتگی تون رو برنامه ریزی می کنین، به دنبال دستورات غذایی باشین که گرم و راحت باشن، اما مقدار کالری مصرفی روزانه ی شما رو بالا نبرن. مثلا بجای سوپ سیب زمینی که بیشتر دارای مقدار زیادی خامه و پنیره، سوپ گوجه فرنگی گریل شده رو جانشین کنین که ترکیبی از گوجه فرنگی گریل شده در فر، سیر و آبگوشته.

2 – در اهداف کوتاه مدت تجدید نظر کنین

اگه هدفی رو در نظر بگیرین که بتونین در طول پاییز و زمستون به اون برسین، انگیزه بیشتری دارین. کارتون رو با اهداف کوچیک و قابل رسیدن که می دونین می تونین به اونا معتقد بمونین، شروع کنین. بعضی ازنمونها عبارتند از برنامه ریزی واسه شرکت تو یه کلاس دوچرخه ثابت سه روز در هفته، خوردن میوه یا سبزی با هر وعده غذا و میان وعده. با اینکه این اهداف واسه بعضی آسون بنظر می رسن، اما بیشتر وقتا کوچیکترین تغییرات، بیشترین تاثیر رو دارن.

3 – تو یه مسابقه ثبت نام کنین

هوای سرد باعث می شه که بیرون رفتن و فعال بودن سخت تر شه، هم اینکه می تونه مانع با انگیزه بودن شما شه. یه مسابقه در فضای باز، فرصتی عالی واسه فعال بودن و تفریح کردنه. داشتن یه مسابقه در تقویم شما باعث می شه که به برنامه تمرینی هفتگی تون معتقد بمونین، چون بیشتر ما می خوایم تا روز مسابقه، هفته ای چندین مایل بدویم.

مسابقات دوی مختلفی هست که واسه هرنوع سلیقه و سطح تناسب اندامی مناسبه. می تونین قدم بزرگتری وردارین و از خونواده و دوستانتون بخواین که به شما ملحق شن. داشتن یه همراه ورزشی، یه راه عالی واسه ادامه این راه س.

4 – بهونه نیارین

بهونه تراشی بیشتر با نداشتن انگیزه در ارتباطه. بهترین راه واسه بهونه نیاوردن، پیدا کردن راهی واسه شکست دادن اون هستش. وقتی از سرکار به خونه میاید، رفتن به باشگاه براتون سخت می شه؟ یه ساک ورزشی با خود به سرکار ببرین تا بتونین از محل کار مستقیما به باشگاه برید.

دوست ندارین شام بپزید؟ به دنبال دستورات غذایی باشین که با آروم پز جفت و جور می شن. در اینصورت پخت غذا از صبح شروع می شه و وقتی به خونه می رسید، آماده خوردنه. به همین سادگی.

منبع : fitnessmagazin.ir

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *