4 راز سلامتی افرادی که مریض نمی‌شوند! | تغذیه سالم

No Comments

4 راز سلامتی آدمایی که مریض نمی شن!

حتماً شمام آدمایی رو دیدین که با احتمال خیلی کم مریض می شن و یا اصلاً مریض نمی شن! ما در این مطلب می خوایم 4 مورد از اسرار این افراد رو با شما در میان بذاریم با ما همراه شید.

اگه شما جزو آدمایی هستین که خیلی زود به بستر مریضی می افتین حتماً به این افراد غبطه می خورید. بعضی وقتا پیش میاد آدم حرصش در میاد که به چه دلیل هر مریضی که شایع می شه اول خودش میگیره اما بعضیا هیچ اتفاقی براشون نمی افته. درسته که ما واسه همه آرزوی سلامتی داریم. اما باید بدونین این افراد عادتایی دارن که شایدً شما ندارین. اونا این عادتا رو اسرار سلامتی خود می دونن. ما در این مطلب می خوایم 4 مورد از این اسرار رو با شما در میان بذاریم با ما همراه شید.

 

افراد سالم رژیم کم کالری دارن

سال هاست که خیلی از کارشناسان پیشنهاد می کنن اندازه کالریای دریافتی در رژیم غذایی روزانه 20 تا 30 درصد کاهش داده شه. یافته های تحقیقایی که روی حیوانات انجام شده نشون میده داشتن رژیم غذایی کم کالری میانگین طول عمر رو زیاد می کنه. یافته های تحقیقای گذشته نشون میده وقتی که کمتر غذا می خوریم احتمال دچار شدن به مریضیای مربوط به افزایش سن مثل مریضیای قلبی عروقی، دیابت و مریضی فراموشی کم میشه.

اگه می خواین سالم بمونین هر چیزی که دم دستتون میاد رو نخورین و کالری الکی نگیرین. دریافت کالری زیاده از حد و الکی، بدن رو به سمت دچار شدن به مریضیا میکشونه.

 

pH خون افراد سالم متعادله

مواد غذایی مصرف شده موقع گوارش، مواد بازی یا اسیدی تولید می کنن. بدن آدم واسه داشتن کارکرد خوب و پیشگیری از مریضیا و به خصوص پیری پوست به pH ثابتی در حدود 7 نیاز داره.

یافته های تحقیقای گذشته نشون میده وقتی که کمتر غذا می خوریم احتمال دچار شدن

به مریضیای مربوط به افزایش سن مثل مریضیای قلبی عروقی، دیابت و مریضی فراموشی کم میشه

اثر اسیدی شدن pH خون اینه که بدن مواد معدنی رو از استخونا بیرون میکشه تا سطح اسیدیته خون رو پایین بیاره. این حالت وقتی پیش میاد که گوشت قرمز، قند و غلات تصفیه شده زیادی بخورین و سبزیجات و میوه ها سهم کمی در رژیم غذایی تون داشته باشه. به خاطر همین تلاش کنین در هر وعده غذایی نسبت مواد غذایی قلیایی به مواد غذایی اسیدی رو 70 به 30 تنظیم کنین؛ یعنی 70 درصد مواد غذایی قلیایی مثل سبزیجات و میوه های تازه و 30 درصد مواد غذایی اسیدی مثل گوشت، تخم مرغ، پنیر، نون، آرد، پاستا، مواد غذایی صنعتی.

پیشنهاد می کنیم مواد غذایی اسیدی رو با مواد غذایی به اصطلاح «جبرانی» استفاده کنین مثلاً گوشت رو با سبزیجات، پاستاها رو با گوجه فرنگی و پنیر رو با انجیر خشک بخورین.

افراد سالم مخمر آب جو مصرف می کنن

یکی از این افراد سالمی که اتفاقاً 83 سال هم داره خانوم باربارا استونه که رمز سلامت خود رو در این می دونه که صبح به صبح مخمر آب جو رو در آب حل و میل می کنه. این خانوم باستان شناس که دائم در بیابانای سوریه در حال اکتشافاته این عادت خود رو اصلا ترک نمی کنه حتی در سفرهای کشف خود. مخمر آب جو (نه اون مخمرهایی که واسه پخت نون استفاده می شه)

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *