4 دلیل خوب برای مصرف نخودفرنگی | سبزیجات

No Comments
مجموعه: خواص مواد غذایی

 

 

 

اگه نخود فرنگی دوست ندارین تلاش کنین این مطلب رو به دقت بخونین و در ذائقه تون تغییری بسازین .

 

شاید شمام از اون دسته آدمایی باشین که در زمان کودکی و یا حتی الآن شروع می کنن به جدا کردن نخود فرنگیای موجود در غذاها. اما در این مقاله کوتاه ما می خوایم فقط چند نمونه از فواید این نخودهای سبز کوچیک رو بازگو کنیم تا شما رو با اون آشتی بدیم.

 

نخود فرنگی به کاهش وزن کمک می کنه.

 

نخود فرنگی در مقایسه با خیلی از مواد غذایی دیگه شامل پروتئین بیشتر و کالری و چربی کمتریه. در واقع در هر فنجون نخود فرنگی 134 کالری هست و پر از فیبره. به خاطر همین واسه آدمایی که میخوان وزن کم کنن یه ماده غذایی فوق العاده حساب می شه. اگه رژیم لاغری گرفتین در سوپتون نخود فرنگی بریزین. در این صورت سوپتون شامل 9 گرم فیبر و 9 گرم پروتئینه و جلوی اشتها رو گرفته و احساس سیری طولانی یه مدت بوجود میاره.

 

نخود فرنگی از یبوست پیشگیری می کنه.

 

نخود فرنگی پر از فیبرهای غیر حلالیه که از یبوست پیشگیری می کنن.

 

نخود فرنگی اندازه کلسترول خون رو کاهش میده.

 

نخود فرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی دیگه ایه که اندازه کلسترول خون رو کاهش میده. اگه از کلسترول بالا رنج می برید حتماً نخود فرنگی رو در برنامه غذایی خود بذارین.

 

نخود فرنگی از بروز خیلی از بیماریا پیشگیری می کنه.

 

یه فنجون نخود فرنگی شامل نصف ویتامین K لازم روزانه ما هستش. این ماده مغذی واسه پیشگیری از تخریب بافتای استخوانی، تصلب شرایین، بیماریای قلبی و حتی سرطان لازمه.

 

نخود فرنگی منبع فوق العاده ویتامین C و هم اینکه آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین حساب می شه که از مریضی آب مروارید و بیماریای چشمی دیگه پیشگیری می کنن.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *