4 دلیل خوب برای مصرف نخودفرنگی | تغذیه سالم

No Comments

اگه نخود فرنگی دوست ندارین تلاش کنین این مطلب رو به دقت بخونین و در ذائقه تون تغییری بسازین .

شاید شمام از اون دسته آدمایی باشین که در زمان کودکی و یا حتی الآن شروع می کنن به جدا کردن نخود فرنگیای موجود در غذاها. اما در این مقاله کوتاه ما می خوایم فقط چند نمونه از فواید این نخودهای سبز کوچیک رو بازگو کنیم تا شما رو با اون آشتی بدیم.

نخود فرنگی به کاهش وزن کمک می کنه.

نخود فرنگی در مقایسه با خیلی از مواد غذایی دیگه شامل پروتئین بیشتر و کالری و چربی کمتریه. در واقع در هر فنجون نخود فرنگی 134 کالری هست و پر از فیبره. به خاطر همین واسه آدمایی که میخوان وزن کم کنن یه ماده غذایی فوق العاده حساب می شه. اگه رژیم لاغری گرفتین در سوپتون نخود فرنگی بریزین. در این صورت سوپتون شامل 9 گرم فیبر و 9 گرم پروتئینه و جلوی اشتها رو گرفته و احساس سیری طولانی یه مدت بوجود میاره.

نخود فرنگی از یبوست پیشگیری می کنه.

نخود فرنگی پر از فیبرهای غیر حلالیه که از یبوست پیشگیری می کنن.

نخود فرنگی اندازه کلسترول خون رو کاهش میده.

نخود فرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی دیگه ایه که اندازه کلسترول خون رو کاهش میده. اگه از کلسترول بالا رنج می برید حتماً نخود فرنگی رو در برنامه غذایی خود بذارین.

نخود فرنگی از بروز خیلی از مریضیا پیشگیری می کنه.

یه فنجون نخود فرنگی شامل نصف ویتامین K لازم روزانه ما هستش. این ماده مغذی واسه پیشگیری از تخریب بافتای استخوانی، تصلب شرایین، مریضیای قلبی و حتی سرطان لازمه.

نخود فرنگی منبع فوق العاده ویتامین C و هم اینکه آنتی اکسیدانای لوتئین و زآگزانتین حساب می شه که از مریضی آب مروارید و مریضیای چشمی دیگه پیشگیری می کنن.

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • پنج دلیل خوب واسه مصرف تخم مرغ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *