4 خوراکی برای سوزاندن چربی های بدن | تغذیه سالم

No Comments

4 خوراکی واسه سوزوندن چربی های بدن

اضافه وزن و چربیای دورشکم یکی از بزرگترین معضلاتی هستن که در جامعه بشری امروز دیده می شن انسانایی که به این مشکل دچار هستن، غذاهای خوشمزه و فست فودها رو مقصر می دونن اما پزشکان تنها اراده انسانی رو مقصر این مشکل میفهمه.

راهکارهای بسیاری واسه نابود کردن این مشکل تا حالا ارائه شده که هر کدوم به ورزش یا کم خوردن ختم می شه اما در کنار ورزش و تحرکات بدنی باید از مواد غذایی درست استفاده کرد. این مواد دقیقا همون چیزایی هستن که باعث کاهش وزن شده و عمل چربی سوزی رو زیاد می کنن.

** ماهی

دوباره یه مطلب در مورد خوارکیا آوردیم و البته نمیشه نام ماهی رو وارد این مقاله نکرد. یکی از بهترین چربی سوزهایی که باید واسه سلامت بدن خود ازش استفاده کنین ماهیه. این خوراکی خوشمزه و پرقوت باعث می شه تا ملاتونین در بدن شما بیشتر ترشح شه. هورمون ملاتونین واسه افزایش سوخت و ساز موقع خواب ترشح میشه از این رو با خوردن ماهی باید منتظر چربی سوزی اونم در خواب باشین. در کنار این هورمون امگا۳ هم هست که خود یه عامل تنظیم کننده چربیای بدنه.

** آجیل

هرکسی که درمورد آجیل حرفای بدی میزنه مطمئنا خواص و فواید اونو درک نکرده. اگه دوست دارین بدنی سالم و شکمی تخت و ۶ تیکه داشته باشین پس خیلی سریع مصرف آجیل رو شروع کنین. البته در مورد مصرف آجیل باید ذکر کنیم که این آجیل نباید شور باشه و زیاده روی در اونم اصلا خوب نیس. آجیل می تونه نامنظمیای بدن رو از بین برده و اشتها رو کم می کنه. آجیلا هم اینکه باعث افزایش متابولیسم شده و سوخت و ساز بدن رو بالا می بره. دلیل اصلی خواص این خوراکی وجود منیزیم فراوانه.

** شیر

شاید هنوز رابطه بین کلسیم و چاقی کمی سنگین باشه اما محققان به نتایجی دست پیدا کردن که نشون میده شیر می تونه در قشنگتر کردن اندام تاثیر به سزایی داشته باشه. در یکی از تحقیقاتی که سال ۲۰۱۰ در دانشگاه آلاباما انجام شد محققان به این نتیجه رسیدن که چربی به شکل زیادی در بدن آدمایی که روزانه ۱۰۰ میلیگرم کم میشه. این اندازه معنیش اینه که شما باید روزانه دست کم یه دوم کاسه ماست استفاده کنین. هم اینکه خوردن سه لیوان شیر هم می تونه این اندازه کلسیم رو در بدن شما با کمی اختلاف تامین کنه. به کار گیری کلسیم رو یادتون نره تا چربیا دیگه سراغ شما نیایند.

** گیلاس (به هر یک جور)

گیلاس و آلبالو یکی از بزرگترین منابع ملاتونین هستن که در بالا توضیح دادیم وظیفه چربی سوزی در خواب رو رو دوش داره. این میوه خوشمزه رو به هر یک جور که استفاده کنین باعث کاهش وزن در خواب می شه اما بهتره در فصل درست از شکلای جور واجور تازه اون استفاده کنین. گیلاسا می تونن به صورت لواشک، آلبالو خشکه یا … در بازار وجود داشته باشن اگه از سلامت این اجناس مطمئنین حتما جفت و جور و استفاده کنین. اگه گیلاس رو دوست ندارین می تونین از آب میوه اون استفاده کنین.

باشگاه خبرنگاران

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *