4 حرکت ورزشی برای کوچک کردن شکم | رژیم غذایی

No Comments

وقتی دارین حرکات رو انجام می دین شکم تون رو سفت کنین. هر حرکت باید روان و کنترل شده باشه و از حرکات تنشی و سریع دوری کنین.

وقتی که فصول سرد سال به اتمام میرسونه دیگه قادر نیستین چاقی  شکم رو با لباسهای زمستونی مخفی کنین پس از حالا باید به فکر باشین. حالا که  دوست  دارین این چاقی موضعی رو از بین ببرین باید ورزشای  خاصی رو  انجام بدین که شامل ورزش پایین تنه، شکم و عضلات پایینی پشته. پیلاتس یه ورزش ذهنی و بدنیه که عضلات  رو خوب درگیر می کنه و میتونه جنب و جوش و انعطاف پذیری تون رو هم  زیادتر کرده و از طرف دیگه استرس و تنش رو از شما دور کنه.این نکات رو رعایت کنین

اگه نمی تونین حرکات رو به تعداد مورد نظر انجام بدین خودتون رو نگران نکنین و هرچقدر می تونین این حرکات رو انجام بدین تا شکل و فرم مورد نظرتون رو به دست بیارین. حرکت رو کامل انجام بدین تا کشش رو در بدن تون احساس کنین. زمان لازم رو بین حرکات و تنفسای تون در نظر بگیرین. نکته مهم حفظ سرعت ثابت در انجام حرکات و بین اوناس. واسه داشتن ورزشی امن و موثر باید حسابی حواس تون به تنفس تون باشه. وقتی دارین حرکات رو انجام می دین شکم تون رو سفت کنین. هر حرکت باید روان و کنترل شده باشه و از حرکات تنشی و سریع دوری کنین.

1 – حرکت صندلی

الف ) به پشت دراز بکشین و پاهای تون رو در وضعیت درجه و نشسته روی صندلی بذارین. انگشتان پا باید کشیده باشه و دستا کنار بدن و تشک قرار داشته باشن.

ب ) با یه دم سرتون رو از تشک جدا کنین و بالا بیارین و به سمت شکم تون بکشین. دستای تون رو هم از روی تشک وردارین و با یه فشار کف دست به زمین پنج بار این حرکت رو انجام بدین. بین انجام حرکت بازم بدن تون رو بالا نگهدارین. بعد از پنج حرکت، بازدم انجام بدین. این حرکت رو 100 بار تکرار کنین.

2 – حرکت رباتی

الف ) به پشت دراز بکشین و پاهای تون رو کنار هم جفت کنین و بازوهای تون رو صاف به سمت سقف نگهدارین طوری که به اندازه عرض شونه ها از هم فاصله داشته باشن.

ب ) واسه بلند شدن خیلی آروم دست به کار شین. اول سرتون رو بلند کنین، بعد به آرومی مهرهای کمرتون رو یکی یکی از تشک جدا کنین. طوری بلند شید که مهرها کامل جدا شن و بازوها نوک انگشتان پای تون رو لمس کنن و موازی زمین قرار بگیرن. وقتی می خواین دراز بکشین دم انجام بدین و بعد بازدم و کم کم مهرهای کمر رو در جهت عکس به تشک نزدیک کنین. این کار رو آروم و مهره به مهره انجام بدین تا سر روی تشک قرار بگیره. 8 تا 10 بار این حرکت رو انجام بدین.

3 – حرکت مورب

الف ) به پشت بخوابین. دستای تون رو پشت سرتون بذارین و پاهای تون رو به حالت درجه خم کنین و انگشتان پا هم کشیده باشه. وقتی قسمت بالایی بدن رو از تشک جدا می کنین دم انجام بدین.

ب ) بازدم کنین و قسمت بالایی بدن تون رو به یه سمت مایل کنین. به حالت اول برگردین و دم انجام بدین. این کار رو با سمت مخالف هم انجام بدین. این یه حرکت حساب می شه. 10 تا 20 بار اونو انجام بدین.

4 – چرخش یه پایی

الف ) به پشت بخوابین تا ستون مهرهای تون زمین رو لمس کنه. یه پای تون رو به صورت درجه خم کنین و دیگری رو مستقیم به سمت سقف نگهدارین. وقتی شروع به چرخاندن پای صاف در جهت حرکت عقربهای ساعت کردین، دم انجام بدین و وقتی که چرخش کامل شد بازدم انجام بدین.

ب ) حرکت خلاف جهت عقربهای ساعت رو با پا انجام بدین. واسه هر پا 10 بار این ورزش رو انجام بدین.

منبع : مجله سیب سبز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *